torsdag 24 oktober 2013

Ord som går rakt in

"Det är sällan jag får inspiration från andra fotografer. De mesta idéer dyker mest upp i mitt huvud för att sedan överföras till bilderna jag tar. Men någonstans ifrån måste ju inspirationen och idéerna komma, eller hur? Självklart är det så. Jag känner en tjej som är helt fantastisk på att ta bilder som har en känsla. Hon är helt otrolig på att förmedla och få fram den där känslan man är ute efter & kan fånga ögonblicket. Den här tjejen är sambo och förlovad med min kära kusin Tommy. 

Malin tar bilderna jag aldrig kan sluta titta på. Malin tar de bilder jag avundas & hon är den fotograf jag ser upp till. Malin är den som kan ge tips och säga "Tänk på det här" eller "Jättefint! Men nästa gång kanske.." osv. Hon är även den jag smsar när kameran krånglar, eller när jag helt enkelt behöver hjälp och precis det, tips. & det är med stolthet och huvudet högt jag varje gång tänker "Den där tjejen känner jag, hon är jag ju nästan släkt med!" när jag återigen får se bilder från en kickass-fotografering utförd av Porträttfotograf Malin Stagenmark. "

Dessa orden gick rakt in, Tack Ida, det värmer så oerhört mycket. Det är sånt här som får en att känna att man är på helt rätt plats i livet. Älskar det jag gör, och det är så roligt att det uppskattas och att jag kan inspirera andra.

Kärlek och Respekt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar