fredag 6 augusti 2010

Mitt i sommaren

En kort summering av ett fantastiskt år.

- Thailand
- Sambo
- Utbildning från jobbet
- Ninja Dolls, Tysklandsturné, musikvideo och Ep.
- Rönnsjön

För ett år sedan satt jag här och funderade över livet och vad jag ville göra. Semestern var slut, jobbet började igen och livet var soft. Då bestämde min sambo och jag oss för att ta en resa till Thailand. Vi bokade biljetter och började spara pengar och jobba övertid till 2 veckors komp. Min första riktiga solsemester skulle det bli!

foto: Markus Tysk

Sedan hörde Ninja dolls av sig till mig och frågade om jag ville provsjunga i deras band, det var smickrande och jävligt nervöst. Jag gjorde det, lärde mig massor med låtar och vi spelade in nya låtar, musikvideo och åkte på tysklandsturne inom loppet av 6 månader skulle jag tro! Tiden med Ninja d
olls v
ar utvecklande, fantastisk och samtidigt jävligt jobbig och påfrestande. Varför då undrar ni?
Jo det ska jag berätta för er. Jag jobbar tvåskift på lager. det innebär alltså att jag jobbar varannan vecka dag och varannan vecka kväll. Och att klämma in ett band som jobbar hårt och pojkvän, thailandsresa, massa extrajobb utöver heltid och sig själv i det där var faktiskt intill omöjligt. Och inte heller kunde jag välja att sluta arbeta eller att göra slut med min kärlek och sluta umgås med vänner. Hur kul det än var att spela in låtar, åka på tysklandsturné och röja med glada tyskar och spela in musikvideo, Så det blev tillslut så att bandet fick lida. Är ledsen för det! Det var riktigt kul oxå, är glad att jag gjorde det trots allt och ångrar inte heller att jag hoppade av.

Ja men dåså. Thailandsresan. Kap kum kaaaaaaaaaah. Jag och min sambo åkte till thailand 3 veckor i vintras och inte En enda regndroppe kände jag under de 3 veckorna. Vi åkte först till Phuket efter ett mycket försenat plan till bangkok. Där bodde vi på Nai thong och Nai jang. Om man är ute efter god mat och sköna stränder kan jag rekommendera dessa. Vi tog en dagsutflykt till Patong. Det var stoooort. Det var "u wanna massaaaage, pingpong show, special price only for you" Ja ni som varit i thailand förstår! Blev inte så många timmar där. Tillräckligt många dock för att lära sig att pruta!

Efter ca 9 dagar på phuket drog vi vidare till Krabi med båt. Där träffade vi upp lite vänner. Ao Nang blev det resten av tiden! Allt var fördelar förutom stranden och vattnet. Men man kunde lätt ta båt ut till fina öar! Shoppingen var alles lagom och utbudet av resturanger och barer var jättebra! Riktigt bra ställe om man är fler som åker.

Hm.. Ja, sen kom jag hem och flyttade ganska snart ihop med min pojkvän. Sålde min lägenhet och tjänade lite pengar på det så jag kunde köpa ny kamerautrustning. Sålde min canon eos 350 d och köpte nikon D90 istället. Jag är nöjd. Har köpt macro, vidvinkelobjektiv samt ett fast objektiv med 35 i brännvidd och 1,8 i bländartal. Älskar det objektivet! Vidvinkelobjektivet kommer på posten på måndag. iiih! Finns fler objektiv jag trånar efter. Men nu tänkte jag faktiskt spara pengar till en Imac istället så jag får en bra upplösning då jag ska redigera bilderna oxå.

Blev ivägskickad av min chef på 2 utbildningar med jobbet oxå i Helsingborg och Västerås, lyftet 1 och lyftet 2. Det var upplyftande ska jag säga, träffade många fina människor där och lärde mig massor!

En av de senaste stora händelserna som hänt i år var då jag och min sambo följde med hans härliga far till rönnsjön. Det var grymt, vi bodde i en liten liten stuga med 4 sängslafar, gasolspis och en liten batteridriven radio. Vi fick oxå låna en båt av dem vi hyrde stugan av, och man får absolut inte ha motor i dessa vatten, knappt så man fåt plocka en blomma. Men fiska gjorde vi, massor med långedraget. Fick upp röding och öring. Jag läste en hel bok under vistelsen där, det var avslappnande, rogivande, fint och skönt, 6 dagar var perfekt.Måste tillägga att det var första gången någonsin jag varit ute och fjällvandrat. och kanske andra gången någonsin jag fiskat.

Det var en kort sammanfattning av detta år.

Kort sammanfattning av mitt liv.

Uppvuxen med far, men bott korta perioder med mor och halvsyskon. Började spela musik när jag var 6 år då var det piano som gällde, var väll en så kallad naturbegåvning då (sa min pianolärare till min far), men har varit lite lat och levt på mitt gehör så det blev ingen beethoven av mig. Nu spelar jag de flesta instrument jag tar mig för. Är ingen expert, men spelar för att det är kul! :) Har gått estet, och en sväng på rockhögskolan Boomtown, jobbat som vårdbiträde, köksbiträde, telefonist, receptionst och lagermedarbetare. Har flyttat runt lite i dalarna haft säkert 10-15 olika lägenheter och levt livet! Det där gick ju fort. Det var den väldigt korta versionen.

Lägger upp lite bilder från årets semester för att testa denna blogg



.
En Mycket tidig morgon vid Roxnäsudden



På besök i pappas bikupor



Orsa Björnpark




Noah Glassar på Filten med mamma Madde före sitt första dopp någonsin i sjön.



Kamel på Furuvik


Pappa Björn och Underbara Noah.


Påväg till Rönnsjön


Båten


Min första röding


Smultron


Bakade till min älskling på hans 26-årsdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar